torsdag 6 augusti 2015

Det flyter på

Jag är i ett sådant underbart hav av läsflyt just nu. Jag har börjat på min tredje bok för augusti (!) och då läser jag inte alls varje vaken stund. Inte alls faktiskt med en fyra-åring och bara några fjuttiga dagar kvar av semestern som måste utnyttjas. Däremot njuter jag verkligen när jag läser. Augusti är nästan min bästa månad också rent själsligt. Det är fortfarande sommar men hösten börjar smyga sig på så smått. Man är sådär mitt emellan och höst för mig är nystart. Antagligen eftersom jag arbetar som lärare då varje nytt läsår startas upp så rent och fint i augusti. Dessutom blir jag pigg av den krispiga, härliga luften som kommer med höst. Jag får energi till både det ena och det andra.

Hösten har också fördelen i att det finns tid att sitta och mysa i småmörkret innan det blir allt för mörkt. Tända små ljus såhär är ju bara fint. Dra på raggsocker och krypa under filtar. Inte riktigt än. Men snart. Och det är ju egentligen finare än att svettas/vara besviken på vädret bland myggor och sniglar = min sommar totalt (okej, lite överdrivet negativ där men ändå).

Just nu läser jag Arclight av Josin L. Mcquein. En post-apokalyptisk berättelse som i en gnutta påminner litegranna om The passage. Har rätt stora förhoppningar på den just nu faktiskt.

Inga kommentarer: